hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم| کاشت گونه‌های مثمر در معابر از نظر بهداشتی مشکل‌ساز است

قم| کاشت گونه‌های مثمر در معابر از نظر بهداشتی مشکل‌ساز است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم گفت: در محیط‌های شهری آلاینده‌های زیست محیطی داریم و این‌ها در گیاهان و میوه‌ها نفوذ کرده و مسمومیت شدید در آنها ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم، پیام جوادیان با بیان اینکه هر درخت و گیاهی که برگ، ساقه، گل و یا میوه باعث سودمندی و نفع باشد مثمر است، گفت: باید بین درخت مثمر و میوه تمایزی قائل شویم.

با اشاره به علت ممنوعیت کاشت درختان میوه و بارده در فضای سبز شهر قم اظهار کرد: در محیط‌های شهری آلاینده‌های زیست محیطی داریم و این‌ها در گیاهان و میوه‌ها نفوذ کرده و مسمومیت شدید در آنها ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان کاشت درخت میوه در معابر شهری توصیه نمی‌شود، افزود: آغشته شدن میوه‌ها به گرد و غبار و ریزگردها که با دود ماشین‌ها مخلوط شده و ماده چرب و سیاه مسمومی را ایجاد می‌کنند از دیگر مشکلات این مساله است.

جوادیان تاثیر مخرب دی‌اکسید کربن و مونواکسید کربن صنعتی بر روی میوه درختان را از دیگر دلایل عدم کاشت درخت میوه در شهر عنوان کرد و افزود: آلودگی میوه‌ها به سموم دفع آفات هم از دیگر دلایل عدم کاشت درخت میوه است.

وی گفت: اگر قرار باشد در خیابان‌ها میوه بکاریم در پی سمپاشی به نوعی در حال خوراندن سم به مردم هستیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه با ورود درخت به فاز زایشی از سطح برگ‌هایش کاسته می‌شود، گفت: درختان در شهر قم برای سبزینگی و تولید اکسیژن کاشته می‌شوند اما با باردهی آن‌ها از این امر کاسته می‌شود؛ همچنین اکثر درختان میوه بارده هستند و عمر کوتاه دارند به همین خاطر برای درختکاری در سطح شهر توصیه نمی شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد